wtorek, 26 lutego 2013

Podstawy pielęgnacji: oczyszczanie



Witajcie! Przepraszam za brak obecności w ostatnich dniach. Jest to spowodowane rozpoczęciem nowego semestru. Niestety w większość dni mam zajęcia do późna, dużo laboratoriów, w dodatku zaczęłam chodzić na aerobik (blogi fit mnie naprawdę zmotywowały!) i kończy się to tym, że padam ze zmęczenia po powrocie do domu. Mam nadzieję, że już w przyszłym tygodniu się z tym wszystkim oswoję.

Dziś chciałabym opowiedzieć Wam o drugim kroku w pielęgnacji – oczyszczaniu. Skórę oczyszczamy rano i wieczorem – po demakijażu. Niestety oczyszczanie wieczorne jest przez wiele osób pomijane. Czasem preparat do oczyszczania zastępuje specyfik do demakijażu. Dlaczego oczyszczanie jest ważne? Ponieważ trzeba usunąć pozostałości makijażu jak i preparatu do demakijażu, sebum, pot. Jeśli nie oczyścimy skóry po demakijażu, te substancje mogą utrudniać wchłanianie się kremów, a nawet, w przypadku cer problematycznych, powodować powstawanie zaskórników czy wyprysków. Od kiedy dokładniej oczyszczam twarz wieczorem, zauważyłam u siebie poprawę stanu skóry. Mniej zaskórników i niespodzianek, skóra rano nie wygląda na zmęczoną.

 


















Na rynku jest wiele różnych rodzajów preparatów do oczyszczania: najpopularniejsze żele, nieco mniej  pianki, oryginalne czyściki w formie pasty. Ostatnio twarz oczyszczam pianką Baikal Herbals. Jest bardzo łagodna, przyjemnie, kwiatowo pachnie, jednak muszę się jeszcze chwilę wstrzymać z recenzją. Wcześniej do oczyszczania używałam żelu Sanoflore, który naprawdę polecam! Pod względem zapachu to nadal mój faworyt!

Czy  zawsze pamiętacie o oczyszczaniu skóry? Jakich specyfików używacie?

10 komentarzy:

  1. Ja wzięłam ze sobą na wyjazd LRP Effeclar żel w tubie 125 ml, jest to dla mnie poręczne opakowanie, a sam żel mimo SLESu na drugim miejsu nie wysusza skóry za bardzo. Patrząc jednak na jego mega chemiczny skład pewnie nie kupię go znów, raczej skuszę się na coś bardziej naturalnego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Używałam tego żelu i bardzo mnie wysuszał i ściągał skórę, potrafiła się nawet łuszczyć :(

    OdpowiedzUsuń
  3. czekam na peelingującą piankę z wyciągiem z trzech herbat. Mój peeling powoli zaczyna mnie wkurzać...

    OdpowiedzUsuń
  4. ja do oczyszczania używam mydła aleppo, a jak mam lenia to żelu z biedronki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś pewnie spróbuję aleppo, ale wygodniejsze są dla mnie płynne formy kosmetyków :)

      Usuń
  5. ciekawa jestem Twojej opinii o piance:]

    OdpowiedzUsuń
  6. Na ten rosyjski kosmetyk zwróciłam uwagę. Musze się mu przyjrzeć lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Miło jest poznać Waszą opinię. Odpowiem na każde Wasze pytanie! Jednocześnie proszę o nieumieszczanie w komentarzach reklam. :)