wtorek, 15 stycznia 2013

Alterra Sensitiv Shampoo Mandel & Jojoba



Szampon Alterry dla wrażliwej i podrażnionej skóry głowy był moim pierwszym naturalnym szamponem. Od dziecka byłam uczulona na SLS, moja skóra reaguje źle także na SLES, dlatego testowałam różne specyfiki. Kiedy go znalazłam, byłam zachwycona! A teraz?



Według producenta:

Odprężenie i łagodna pielęgnacja. Każde włosy zasługują na indywidualną pielęgnację. Do produkcji łagodnego szamponu Alterra zastosowaliśmy specjalnie dobrane składniki najwyższej jakości. Precyzyjnie zestawiona kombinacja składników odżywczych z wyciągiem z migdałów i jojoby doskonale nadaje się do łagodnego mycia włosów, otacza je delikatnym filtrem ochronnym i koi skórę głowy.

Skład: Aqua, Sodium Coco-Sulfate, Alcohol*, Glycerin, Coco Glucoside, Caprylyl/capryl Glucoside, Acetum*, Xanthan Gum, Betaine, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Prunus Amygdalus Dulcis Extract*, Avena Sativa Extract*, Simmondsia Chinensis Extract*, Parfum**, Citral**, Limonene**, Linalool**, Citronellol**, Geraniol**.
* składniki z certyfikowanych organicznych upraw.
** naturalne olejki eteryczne.

Kosmetyk może być stosowany przez Vegan. Posiada certyfikat BDIH.

Moim zdaniem:

Szampon ma galaretkowatą konsystencję, pachnie… słodko. Nie lubię zapachów produktów Alterry, są dla mnie zbyt mocne, przesadzone, drażniące. Pieni się średnio, włosy myje dość dobrze. Był to pierwszy szampon, który nie wywołał u mnie uczulenia! Na początku byłam nim zachwycona, jednak z czasem zaczęłam zauważać jego wady. Niestety jest bardzo mało wydajny. W dodatku powodował szybsze przetłuszczanie się włosów, już na drugi dzień od mycia były bardzo nieświeże. Zdarzało się, że włosy traciły świeżość w ciągu dosłownie jednego dnia. Niestety ten fakt zdyskwalifikował szampon Alterry. Jego zaletą jest z pewnością dobra dostępność, jednak w szamponie poszukuję czegoś więcej niż brak podrażnienia i kilkugodzinna świeżość włosów.

Stosowałam też szampon Alterry z papają oraz z kofeiną, niestety żaden z nich nie podbił mojego serca.

Z pewnością znacie szampony Alterry. Jaka jest Wasza opinia na ich temat? Jakie są Wasze ulubione szampony?

11 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie miałam szamponu z tej firmy, ale jak zużyją kilka obecnych to muszę w końcu wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie niestety szampony też nie zachwyciły, ale dla mnie marka się broni odżywkami, olejkami, pomadką i kremem pod oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam też kremu do mycia twarzy, maseczki, ale zapachy są dla mnie naprawdę nieprzyjemne:)

      Usuń
  3. hmm fakt niektóre produkty są dobre ale reszta taka nijaka...Musze cię zmartwić iż i tak stosowałaś szampon, który w składzie posiada surowiec wywodzący się z tej samej grupy co SLS itp(według mojej wiedzy). Tak więc w zasadzie ma takie samo działanie - niekorzystne...Być może nie zauważyłaś u siebie podrażnień ze względu iż akurat ten związek Sodium Coco-Sulfate jest nieco łagodniejszy niż inne SLS. Ma mniejszą siłę oddziaływania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co czytałam, SLS jest "frakcją" SCS, więc jest go mniej, stąd mniejsze oddziaływanie. Mój obecny szampon nie zawiera SCS i moje włosy i głowa bardziej go lubią.

      Usuń
    2. A jaki to szampon jeśli mogę zapytać? Jestem na etapie poszukiwań szamponów właśnie bez SLS i pochodnych tej substancji:)Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Sante Henna Volume, opisywałam go tu: http://naturalne-kremisie.blogspot.com/2013/01/sante-henna-volume-shampoo.html Pochodne mogą mieć zupełnie inne działanie, więc nie należy się ich bać.

      Usuń
  4. ja zapraszam po szampony na: www.mydlodajnia.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Miło jest poznać Waszą opinię. Odpowiem na każde Wasze pytanie! Jednocześnie proszę o nieumieszczanie w komentarzach reklam. :)