czwartek, 7 lutego 2013

Postanowienia pielęgnacyjne na najbliższy kwartał


Przeglądając blogi (w tym blogi włosomaniaczek) stwierdziłam, że moja obecna pielęgnacja jest niewystarczająca. Chciałabym udoskonalić swoją pielęgnację twarzy i bardziej dbać o włosy. Dotychczas myłam włosy szamponem, potem nakładałam odżywkę i… tyle! W dodatku przeczytałam ostatnio kilka postów o azjatyckim sposobie oczyszczania twarzy oraz profilaktyce przeciwstarzeniowej i zainspirowały mnie one do podjęcia działań!

      
      Pielęgnacja włosów:

Przyznam, że chciałabym zapuścić włosy do długości „za łopatki”. Nie wiem, czy byłoby mi w takich dobrze, ale chcę spróbować! Z wykonanych przeze mnie testów wynika, że moje włosy są raczej średnioporowate, więc do tego typu włosów będę próbować dobierać oleje. Moje włosy są cienkie, delikatne, ale trudno mi je wystylizować – gdy je kręcę, one szybko się prostują, a gdy prostuję, szybko się zawijają. Naturalnie nie są one proste, lekko się zawijają, przez co moim zdaniem wyglądam dziwnie. Spróbuję podkreślić ten lekki skręt, może uda mi się uzyskać ładne fale? Postanawiam, że:

-zacznę olejować włosy – na początek spróbuję zaaplikować na włosy spray olejowy wg przepisu znalezionego u Anwen ,
-spróbuję stosować siemię lniane raz w tygodniu,
-częściej będę sięgać po maskę do włosów,
- będę spać z włosami zaplecionymi warkocz lub w koku.

Pielęgnacja ciała:

- zacznę używać balsamów do ciała!!! – moja skóra jest sucha, a ja po prostu zapominam o tej czynności… aż wstyd!
- będę robić peeling przynajmniej raz w tygodniu.
 
Pielęgnacja twarzy:

-zacznę oczyszczać twarz wieloetapowo – olejkiem myjącym z Biochemii Urody i żelem do    mycia twarzy,
-włączę do codziennej pielęgnacji serum antyoksydacyjne,
-zacznę stosować kremy przeciwstarzeniowe – zarówno na twarz, jak i pod oczy,
- będę w końcu używać oddzielnego ręcznika do twarzy,
- przestanę tak często dotykać twarzy rękoma,
- będę robić peeling Savon Noir dwa razy w tygodniu (czasem zdarza mi się to zapominać),

Mam nadzieję, że uda mi się polepszyć stan mojej cery. Jest zanieczyszczona, a może być to spowodowane złymi nawykami (jak ten nieszczęsny brak ręczniczka!).  Swoją przygodę z dbaniem o włosy dopiero zaczynam, także będę wdzięczna za wszystkie Wasze rady.

Czy często wprowadzacie zmiany w swojej pielęgnacji? Jaka zmiana przyniosła Wam najwięcej korzyści?

12 komentarzy:

  1. Trzymam kciuki za nowe postanowienia pielęgnacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio postanowiłam zamienić kremy do twarzy na olej, no i pierwsze podejście okazało się klapą. Jak się okazało, olej z wiesiołka nie jest dla mnie! (wkrótce zamierzam napisać o tym posta, więc będzie więcej szczegółów). Teraz robię podejście numer dwa i jak na razie nic nie zapowiada porażki. To oczywiście nie koniec, bo lista rzeczy do kupienia dla mojej twarzy jeszcze się z kawałek ciągnie ;] Maseczki robię ciągle jakieś, ostatnio drożdżową.
    Do włosów też coś musiałam dodać: najpierw był tylko szampon i odżywka, ew. jakaś maska, potem dodałam olej, a teraz i drugi szampon, który ma leczyć. Myślę też o płukance z siemienia lnianego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez pewien czas używałam do twarzy oleju arganowego na noc :) Na początku było świetnie - skóra rano rozjaśniona, ładna, a potem chyba moja skóra przyzwyczaiła się, bo nie widziałam takich efektów :(

      Usuń
  3. Powodzenia i wytrwania w postanowieniach! Z chęcią poczytam jakie kosmetyki (kremy, serum) wybrałaś do stosowania na twarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się już jutro napisać dokładnie co wybrałam, chociaż dopiero zaczynam, recenzje pojawią się później, kiedy już będę mogła ocenić kosmetyki :)

      Usuń
  4. też muszę bardziej zadbać o ciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaniedbuję ciało chyba od zawsze! Nigdy nie zużywałam balsamu przed końcem ważności a potem przestałam je kupować, bo i tak nie używałam. Teraz to się zmieni! :)

      Usuń
  5. Powodzenia! Warto zadbać o skórę, potem będą efekty ;)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Z pewnością będę niecierpliwie wypatrywać efektów :)

      Usuń
  6. Zaobserwowałam blog.
    Powodzenia życzę oby wszystko było super pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Miło jest poznać Waszą opinię. Odpowiem na każde Wasze pytanie! Jednocześnie proszę o nieumieszczanie w komentarzach reklam. :)